FIGYELEM! Webáruházunk még nem aktív!
A megrendelt termékeket nem szállítjuk ki!
Új Jelszó Kérése

Hírlevél

Kategóriák

Nyelv Váltás

MagyarEnglishDeutsch

TOP Termékek

Fizetési megoldás

Termékajánló

Pénznem Váltás

Szavazás

Milyen fizetési módot választana szívesen?
Átutalás
Bankkártya
PayPal (Bankkártya is)
PayU
moneybookers
Hagyományos készpénzes fizetés

Pick Pack Pont

Miért minket válasszon?
Ingyenes házhozszállítás*
Állandó akciók, kedvezmények
Megrendelés követési lehetőség
Díjazzuk a hüséget

Izom-ideg stimulátor (TENS)

Fő kategória >Terápiás eszközök >Izom-ideg stimulátor (TENS)

A család készüléke gyermektől a felnőttig mellékhatások nélkül

Javallatok (indikációk):

1. Keringésfokozás: rándulás, ficam, zúzódás
  2. Fájdalomcsillapítás: gerinc, lumbágó, fejfájás, migrén
  3. Perifériás idegsérülések: izomsorvadás, bénulás, bélműködés
  4. Izomlazítás és görcsoldás: központi idegrendszeri és baleseti sérülések utáni rehabilitáció
  5. Izomproblémák: izomfájdalmak csökkentése és izommerevség
  6. Izületi problémák:az összes izületi rész kezelésére

Termék sorrend módosítás:

A fájdalom hatékony csillapítása mind az egészségügy, mind a fájdalomtól szenvedő beteg igen fontos célja. A fájdalomcsillapító módszer széles körű alkalmazhatóságának fontos feltétele a hatékonyság mellett az egyszerű, biztonságos, mellékhatások nélküli alkalmazhatóság. Minden bizonnyal ezek a tulajdonságok is hozzájárultak ahhoz, hogy a TENS kezelés az utóbbi években főleg a mozgásszervi eredetű, de számos egyéb ok miatt jelentkező fájdalom sikeres befolyásolójává válhatott.

Mi a TENS elmélete?

A TENS egy mozaikszó: transcutaneous electrical nerve stimulation. A bőrön keresztül történő idegi ingerlést jelent.
Ennek elméletét az angol Melzack és Wall orvostudósok dolgozták ki a hatvanas évek elején. A szervezetünkben különböző idegrostok futnak. Ezek az idegrostok különböző szinten különböző funkcióval rendelkeznek.

A fájdalomérzés az agyban tudatosul. A fájdalomingereket az agyba az idegvégződések az idegpályákon keresztül juttatják el, nagyon bonyolult áttételeken keresztül. Melzack és Wall megállapították, hogy a gerincvelő hátsó szarvában lévő vastag idegrostok egy 144 Hz-es frekvenciájú hullámmal nagyon jól ingerelhetők a bőrön keresztül. Ezek az idegrostok fogadják a perifériákról érkező fájdalomingereket. Ezek feladata ezt megszűrve az ingert az agyba továbbítani. A külső ingerlés hatására ezek az idegrostok egy "telítettségi" állapotba kerülnek, tehát nem tudják fogadni a perifériákról érkező fájdalomingereket. Mintegy bezárják előttük a kaput, s így az agyba nem továbbítanak fájdalomingert. Ezáltal megszűnik a fájdalomérzet.

Ez krónikus betegségeknél egy nagyon lényeges dolog. Kutatások igazolták, hogy alacsonyabb frekvenciákon történő ingerlésnél a perifériás idegpályákon is végbemegy egy elektrokémiai változás. Különböző aminosavak szabadulnak fel, mint az endogén opiátok. Ezekről bebizonyosodott, hogy az idegi gátlás révén jó fájdalomcsillapító hatással rendelkeznek.

Milyen esetekben használható a TENS?

A TENS készüléket elsősorban mozgásszervi megbetegedések kezelésére használják. Idegi eredetű fájdalmak kezelésére is kitűnően alkalmas, mint migrén vagy polyneuropathia, idegzsábák és övsömör utáni fájdalomcsillapítás. Vannak olyan belgyógyászati problémák, mint pl. az obstipatio (székrekedés), amire szintén előnyösen használható.

Urulógiai probléma az elcsöpögő vizelet. A TENS-hez csatlakoztatható rektális elektródával előnyösen befolyásolható ez a probléma. Ugyancsak a rektális elektróda használatával érhetünk el szép eredményt a végbél záróizom rendellenességnél. Számos olyan fülészeti probléma ismeretes, amelynek oka a nyaki gerinc elváltozás. Ezekre kiegészítő terápiaként kiválóan alkalmas a TENS. Jól alkalmazható a hasi műtétek után a bélmozgások beindítására. Protézis műtétek után használható a vérömlenyek felszívódására, a szöveti duzzanat csökkentésére és a fájdalom csillapítására.

Égési sérülések gyógyulásának gyorsítására, a fertőzésveszély csökkentésére és fájdalomcsillapításra szintén alkalmas. Cukorbetegeknél a nehezen gyógyuló vágott, zúzott sebek gyógyulását gyorsítja. Elősegíti a fekélyek, felfekvések gyógyulását. Megszünteti az izomlázat.

A TENS helye a fizioterápiában

A TENS mint fájdalomcsillapító kezelési módszer a hatvanas évek végén, a hetvenes évek elején lépett be a fizikoterápiába.
Korábban is voltak már hasonló elvet követő fizikoterápiás készülékek. Magyarországon a germán típusú fizikoterápia volt az elterjedt, inkább a diadinamikus áramformákat a TRABERT-féle áramformákat használtuk.

A TENS első próbálkozásai nem voltak eredményesek. Az első TENS típusú készülék, a Pain-Killer nem aratott sikert sem a szakmában, sem a betegek között. A nyolcvanas évek közepe, vége felé lettek ismertek azok a nagy fizikoterápiás készülékek, mint a Nemecron, az EDIT, amelyek programjában már voltak TENS programok is. Én is itt találkoztam először ezzel a fájdalomcsillapító módszerrel, hatékonyságáról nagyon hamar meggyőződtem. A kilencvenes évek elején jelentek meg hazánkban is a különböző fizikoterápiás készülékeket gyártó cégek miniatürizált TENS készülékei. Ezek könnyen hordozható, kisméretű készülékek. Vannak olyan készülékek, melyek csak izomingerlő programmal rendelkeznek. Ez 80-100 Hz frekvenciát használnak. Van olyan készülék, amely csak TENS programmal rendelkezik.

A TENS egy kombinált programozású, nagy tudású készülék. 1.2-200 ill. 250 Hz frekvenciatartománnyal rendelkezik. Négy kezelési programot választhatunk ki: izomlazítás 1-es vagy „A” program, izomgimnasztika 2-es vagy „B” program, keringésjavítás 3-as vagy „C” program és fájdalomcsillapítás 4-es vagy „D” program, végezhető egy készülékkel.